پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل راهآهن گفت: مدیریت یکپارچه و اصلاح الگوی حمل بار برای استفاده بهینه از ریل ضروری است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، ذاکری، مدیرعامل شرکت راهآهن در دیدار با استاندار قزوین با اشاره به عدم استفاده کافی از ظرفیتهای ریلی در برخی استانها، بر لزوم اتخاذ تدابیر همزمان در سطوح استانی و ملی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه راهآهن به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، از ظرفیت بخش خصوصی برای جابجایی بار و مسافر بهره میبرد، مشکلات موجود را ناشی از ضعف در مدیریتهای استانی و ملی دانست.
ذاکری با اشاره به قیمتگذاری سوخت و تاثیر آن بر تمایل به استفاده از حملونقل جادهای، گفت: با وجود قیمت کم گازوئیل، مشخص است که جاذبه حمل بار با کامیون بیشتر میشود.
وی افزود که در سطح کلان پیگیریهایی برای انتقال کالاهای اساسی و نهادههای دامی از طریق ریل در جریان است و این امر نیازمند یک حرکت جدی استانی است.
مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه وضعیت فعلی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد که همکاران وی با برگزاری نشستهای متعدد، تلاش خواهند کرد تا این مسائل را پیگیری و مرتفع کنند.
ساماندهی راهآهن و تکمیل پروژههای ریلی در استان اولویت دارد
استاندار هم یکی از مطالبات اصلی مردم این استان را ساماندهی وضعیت راهآهن عنوان کرد و گفت: “قزوین از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه برخوردار است و اجرای طرحهای ریلی مصوب و مطالعاتی باید به طور جدی پیگیری شود.
نوذری با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه دو خطه شدن مسیر راهآهن قزوین به زنجان، احداث ایستگاه راهآهن در محمدیه را نیز از جمله اولویتهای استان دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
استاندار ابراز امیدواری کرد با پیگیری این طرحها، شاهد بهرهبرداری بهتر از ظرفیتهای ریلی استان و ارتقای سطح خدمات حملونقل باشیم.
افزایش قطارهای قزوین-تهران ضروری است/ مطالبه جدی مردم برای تشکیل اداره کل راهآهن
حق لطفی، معاون عمرانی استاندار قزوین هم با تاکید بر لزوم افزایش تعداد قطارها در مسیر قزوین-تهران، اظهار داشت: تقاضا برای سفر در این مسیر بسیار زیاد است و متاسفانه بسیاری از مردم مجبور به ایستادن در طول سفر هستند.
وی تشکیل اداره کل راهآهن را یکی از مطالبات جدی مردم استان دانست و با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری ساکن در شعاع اطراف قزوین، گفت: کارشناسیهای لازم انجام شده و ایستگاه کهندژ میتواند دسترسی آسانتری را برای مردم به شبکه ریلی فراهم کند.
لطفی همچنین به لزوم ایجاد زیرگذر برای دسترسی به فرودگاه قزوین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای دسترسی به فرودگاه، باید از روی ریل عبور کرد و برای توسعه این فرودگاه، احداث زیرگذر ضروری است.
ولایتمدار، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم، ریشه بسیاری از مشکلات حوزه راهآهن در این استان را مدیریتی دانست و تاکید کرد که این مسائل اغلب نیازی به اعتبارات کلان ندارند، بلکه اجرای صحیح و تخصصی پروژهها در گرو مدیریت صحیح است.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب راهآهن استان، گفت: این وضعیت در شأن استان قزوین نیست.
ولایتمدار همچنین بر ضرورت احداث زیرگذر در شریفآباد و نیاز به مدیریتی کارآمد برای اخذ مجوزهای لازم جهت این تغییرات تاکید کرد.
این نماینده مجلس به بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت قطارها اشاره کرد و خواستار رسیدگی جدی به این مسائل شد.
محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قدمت تاریخی و موقعیت ژئوپلیتیک ممتاز استان قزوین، از وضعیت نامناسب راهآهن این استان ابراز گلایه کرد و آن را ناشی از نادیده گرفته شدن قزوین در تخصیص منابع و مدیریت دانست.
محمد بیگی تاکید کرد که استان قزوین شایسته داشتن یک اداره کل راهآهن است و وضعیت فرسوده ایستگاههای موجود و لزوم توجه به کیفیت نیروی انسانی (که اغلب از استانهای شمالی هستند) باید مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس همچنین به تکمیل نشدن دیوار حائل در شریفآباد و نیاز به افزایش تعداد قطارها برای پاسخگویی به سفرهای روزانه مردم به تهران اشاره کرد و گفت که بسیاری از مسافران مجبورند به صورت ایستاده سفر کنند.
وی خواستار افزایش کیفیت خدمات و ایجاد ایستگاههای جدید در مسیر قزوین به رشت شد و مناطق الموت، کوهین و طارم را که به دلیل نبود زیرساختهای ریلی همچنان بنبست محسوب میشوند، نیازمند توجه ویژه دانست.