پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استانها بر اساس آمایش دقیق سرزمینی باید صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در هفدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزشوپرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی استانها برگزار شد، با تأکید بر برگزاری باشکوه ایام ا... دهه فجر گفت: استانها اهتمام جدی بر برگزاری مراسم و افتتاحیههای باشکوه در این دهه با حضور مسؤولان کشوری و استانی و با پوشش کامل رسانهای داشته باشند تا شاهد برگزاری دهه فجری باشکوه در آموزشوپرورش استثنایی باشیم.
دکتر حمید طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی سازمان آموزشوپرورش استثنایی را توسعه کمی و کیفی فراگیر سازی دانست و گفت: هماهنگی بین بخشی بین ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونتهای آموزش ابتدایی، تربیتبدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی از جمله الزامات گسترش رویکرد فراگیر سازی است.
وی افزود: حضور نمایندگانی از آموزشوپرورش استثنایی در کارگروههای مختلف حوزه ستادی و استانی بهویژه کمیته مستندسازی و رصد دقیق سیاستها و فعالیتهای وزارت آموزشوپرورش منجر به گسترش و کیفیتبخشی رویکرد فراگیر سازی خواهد شد.
معاون وزیر خواستار پیگیری وضعیت نیروی انسانی در استانها شد و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان سالانه ده درصد از ورودیهای آموزشوپرورش باید به آموزشوپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید بر پیگیری و رصد دقیق سهمیههای استانی اهتمام جدی داشته باشند.
آقای طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی وزارت آموزشوپرورش را توسعه مشارکتها در همه ابعاد دانست و گفت: خیرین، دستگاههای اجرایی و نهادها ظرفیت بیبدیلی هستند که میتوان از این ظرفیت در مدرسهسازی و مدرسه یاری به نحو احسن استفاده نمود.
وی تصریح کرد: استفاده درست از ظرفیت شوراهای آموزشوپرورش منجر به گسترش مشارکت دستگاهها در نظام تعلیموتربیت خواهد شد.
معاون وزیر در ادامه گفت: با رویکرد کیفیتبخشی به فعالیتها در آموزشوپرورش استثنایی، تنقیح سیاستها و مقررات حوزه آموزشوپرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی ضمن تقدیر از فعالیت معلمان و مدیران مدارس در ایام کرونا گفت: مدیران مدارس باتوجه به بازگشایی مدارس بهگونهای برنامهریزی کنند که با آموزش های جبرانی و مکمل، عقبماندگی احتمالی دانشآموزان در حوزههای آموزشی و توانبخشی جبران شود.