اخبار «افزایشِ۵۰ درصدیِ حقوق پرستاران از امروز» را در خبر ساعت ۹ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۱۰:۲۱

افزایشِ۵۰ درصدیِ حقوق پرستاران از امروز، در پی مطالبه جدی رهبری برای اصلاح حقوق و استخدام پرستاران

در پی مطالبه جدی رهبری برای اصلاح حقوق و استخدام پرستاران ، افزایشِ۵۰ درصدیِ حقوق پرستاران از امروز برای آنان اعمال می شود.

بگفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، حقوق پرستاران کارشناس و کارشناسِ ارشدِ از حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان به ۷ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

حقوق پرستاران از اسفند سال گذشته تاکنون نیز ۵۰ درصد اضافه شده بود که با افزایش۵۰ درصدی امروز شاهد افزایش صددرصدیِ حقوق پرستاران در شرایط کرونایی هستیم.

وزیر بهداشت: استخدام ۲۰ هزار پرستار در راستای پاسخ به مطالبه رهبری است

دکتر نمکی وزیر بهداشت هم گفته استخدام ۲۰ هزار پرستار و افزایش حقوق پرستاران از جمله اقدامات در راستای پاسخ به مطالبه رهبری است.  
 

واریز یارانه‌های معیشتی بر اساس شناسنامه اقتصادی اجتماعی

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی وزارت رفاه: برای هر خانواده ایرانی یک شناسنامه اقتصادی اجتماعی، با اطلاعاتی که از ۶۰ منبع مختلف اخذ شده، وجود دارد.
حسین میرزایی گفت: واریز یارانه‌های معیشتی بر اساس این شناسنامه انجام می‌شود. اولین مرحله یارانه معیشتیِ ۴ ماهه کرونا، ۲۷ آذر برای ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار خانوار واریز شد.

این یارانه که برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان و برای سایر افرادی که یارانه معیشت دریافت می‌کنند، اما هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حقوق ماهانه ثابت دریافت نمی‌کنند و بیمه پرداز نیستند، ۱۰۰ هزار تومان است. در این فرایند امکان ثبت نام و اعتراض وجود ندارد.

ثبت اطلاعات تلفن همراه تنها در مَبادی ورودی

معاون فنی گمرک ایران: از امروز مسافرینی که از خارج به ایران وارد می‌شوند اگر اطلاعات گوشی تلفن خود را در مَبادی ورودی ثبت نکنند، دیگر امکان ادامه فرایند غیرحضوریِ رجیستری در سامانه را نخواهند داشت.

به گفته مهرداد ارونقی اظهار و ثبت تلفن همراهِ مسافران پس از احراز هویتِ دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی، فقط در مبادی ورودی و در لحظه ورود به کشور انجام شود.

او افزود مسافرانِ ورودی به کشور که از تاریخ ۱۲ تیر تا امروز موفق به انجام رجیستری نشده اند، می‌توانند از طریق سامانه EPL بدون حضور در گمرک نسبت به انجام فرایند رجیستری اقدام کنند.  

گفتگو درباره تازه‌ترین تحولاتِ بازار نفت در سفر وزیر 

وزیر نفت ایران در سفر به روسیه با مقامات این کشور درباره تازه‌ترین تحولاتِ بازار نفت گفتگو خواهد کرد. اوپک و اوپک پلاس دو سازمانی که ایران و روسیه عضو آن هستند قصد دارند، تولید نفت را در آینده، دو میلیون بشکه در روز، افزایش دهند.

ادبیات فارسی در جهان عرب

در مراسم اعطای جایزهِ سال ۲۰۲۰ "ترجمه و تفاهم بین المللی شیخ حَمَد" در دوحه قطر برگزیدگان ترجمه فارسی به عربی و عربی به فارسی معرفی شدند.

چهار کتابِ "از گذشته ادبی ایران" نوشته دکتر عبدالحسین زرین کوب، "کویرِ" دکتر علی شریعتی، "تاریخ ادبیات فارسی" و"زیدیه در ایران" که از فارسی به عربی ترجمه شدند، جایزهِ سال ۲۰۲۰"ترجمه و تفاهم بین المللی شیخ حَمَد" ِدوحه قطر را دریافت کردند.  

استقبال ازسریال‌های ایرانی درکردستان عراق

آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد مردم اقلیم کردستان بیننده فیلم سریال‌های ایرانی هستند. فیلم و سریال‌های ایرانی غیر از پخش در شبکه‌های تلویزیونی عراق، به صورت دی وی دی هم به فروش می‌رسد.  

فعالیت رادیو مقاومت آغاز شد

در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، این رادیو با شعار رادیو مقاومت، صدای گفتمان ِمقاومت و مکتب سلیمانی، فعالیتش را آغاز کرد.

سند ۲۰۳۰ممنوع

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند ۲۰۳۰ جایی در آموزش و پرورش ندارد. حاجی میرزایی افزود: درج عبارت سند ۲۰۳۰ در نسخه الکترونیکی لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشتباه بود و به محض اطلاع، نسخه چاپی آن اصلاح شد. وی گفت:برنامه‌های آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنیادین اجرا می‌شود.

مقارنه سیاره مشتری و زحل

شامگاه نخستین روز زمستانی سیاره‌های مشتری و زحل در همسایگی یکدیگر می‌نشینند و در نزدیک‌ترین فاصله از هم قرار می‌گیرند. این پدیده، آخرین بار ۸۰۰ سال پیش، روی داده و تا ۶۰ سال دیگر، تکرار نمی‌شود.

مهاجرت پرندگان به چهارمحال و بختیاری

بیش از ۱۱۰ هزار پرنده به تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری مهاجرت کردند.  این پرندگان با هزاران کیلومتر پرواز، خود را به این منطقه امن رسانده اند.   
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha