اخبار «قدردانی جامعه پرستاری از بیانات رهبر معظم انقلاب» را در بخش خبری ۲۱ شبکه ۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۰۸:۱۰

بخش اول :

بخش دوم: 

تاکید بر همکاری بین قوه ای، حمایت از دولت، و پیگیری راهکار های عملی

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پس از ۹۷ روز، تشکیل شد. البته به غیر از جلسه ای که اوایل آذر، در حضور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.
 
امروز سران سه قوه، چگونگی اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در آن جلسه، و راهکارهای مطرح شده برای رفع مشکلات اقتصادی را بررسی کردند.
 
رئیس جمهور گفت: دولت، تاکید رهبر انقلاب در جهت حمایت از قشرهای کم درآمد،مثل رایگان شدن آب،برق و گاز را عملی کرده، تا قدمی در این راه برداشته باشد.
 
آقای روحانی گفت: عُمده ترین راه نجات اقتصاد کشور ، افزایش امید و تقویت اعتماد در میان فعالان اقتصادی است و باید با اصلاح رفتاری و ساختاری، سرمایه گذاری، رونق بگیرد.
 
آقای قالیباف هم، همکاری دولت و مجلس درباره کمک های معیشتی را، نمونه ای از هماهنگی قوا عنوان کرد و گفت: مطالبات رهبری تکلیفی است که باید  سازوکارهای عملی آن در همین جلسات، تعیین شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در شرایط سخت امروز، همه وظیفه دارند به دولت کمک کنند تا امور کشور، پیش برود. رئیس قوه قضائیه هم پیشنهاد داد: ایجاد سازوکاری برای پیگیری چگونگی اجرای مصوبات شورای هماهنگی سران قوا، می تواند موثر باشد.
 
آقای رئیسی درباره حمایت از سرمایه گذاری هم، از ضرورت واگذاری های قانونی ، به فعالان اقتصادی گفت و تاکید کرد: اگر واگذاری ها،دقیق،با نظارت، و قانونی انجام شود، می تواند در کیفیت و رونق تولید موثر باشد. 

وام ازدواج، سال آینده، شاید ۱۰۰ میلیون تومان

نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس، در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با افزایش وام ازدواج به ۱۰۰ میلیون تومان، با اقساط دَه ساله موافقت کردند.
 
دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ،​ آورده بود که وام ازدواج، ۵۰ میلیون و زمان پرداخت اقساط آن، 5 ساله باشد.
 
همچنین درحالی که در لایحه دولت، افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد اعلام شده است،کمیسیون اجتماعی مجلس، امروز از تصویب افزایش حقوقِ پلکانی کارمندان خبر داد.
 
البته این چَکش-کاریِ اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ، باید برای قانون شدن، سه مرحله دیگر را طی کند.
 
اول، کمیسیون تلفیق بودجه، بعد، صحن مجلس و در نهایت، تایید شورای نگهبان. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس، خبر داد: شنبه هفته آینده، درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، در این کمیسیون، رای‌گیری انجام می‌شود، تا مشخص شود این لایحه، در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت یا باید دولت، لایحه جدیدی ارسال کند. 

قدردانی جامعه پرستاری از بیانات رهبر معظم انقلاب

جامعه پرستاری کشور، در نامه ای به رهبر معظم انقلاب، از بیانات ایشان به مناسبت روز پرستار،​ قدردانی کردند.
در این نامه آمده است؛ بیانات حضرتعالی در ماه ها و ایام صعب و نفسگیرِ ناشی از ویروس منحوس کرونا؛ هربار، جان تازه ای در کالبَد مدافعین سلامت دمیده، و برقدر و منزلت هنر و حرفه پرستاری افزود. 

موفقیت ایران، در مهار موج سوم کرونا

۳ هفته ای هست که روند بیماری کرونا در کشور، نزولی شده و در این مدت، شمار روزانهء مبتلایان تا ۴۵ درصد و شمار جانباختگان، حدود ۴۴ درصد کاهش داشته است.
 
این آمار اما ،در تهران به ۶۰ درصد هم ، رسید. ۶  هزار و ۱۵۱ مبتلای جدید و ۱۹۱ جانباخته، تازه ترین آمار وزارت بهداشت از بیماری در کشور بود.
 
همزمان، مدیر گروه نظارت بر آزمایش انسانی خبر داد: آزمایش بالینیِ واکسن کرونا تا پایان هفته، مطابق با اِستاندارد‌های سازمان جهانی بهداشت، آغاز می شود.
 
مدیرگروه نظارت بر آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا می گوید ،​ همه مقدمات برای این کار، تا اواخر هفته فراهم است و اداره بیولوژیک و اداره مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو، مراحل انسانی را با نهایت دقت و وسواس نظارت می‌کنند.
 
مطالعات انسانی، سه مرحله دارد که در مرحله اول، ایمنی واکسن و در مراحل بعد، با جمعیت بزرگتر، میزان اثربخشی و ایمنی، ارزیابی خواهد شد. 

شهر، وضع قرمز کرونایی نداریم

بر اساس ارزیابی ابتدای هفته، در ستاد ملی مقابله با کرونا ، هیچ شهری در کشور، در وضع قرمز کرونایی نیست اما در شهرهایی که در وضع نارنجی هستند، ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ،​ادامه دارد.
 
این طرح در ۲ روز گذشته، به دلیل افزایش محدودیتهای یلدایی، از ساعت ۲۰ اِعمال می شد. ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی در شهر‌های گروه نارنجی هم، ممنوع است.
 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهورِ ناجا اعلام کرد: این طرح، تا اطلاع بعدی ادامه دارد و هرگونه تغییر، پس از جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود.
اما افزایش قدرت سرایت ویروس و نگرانی از اوجگیریِ زمستانیِ ویروس کرونا، همچنان تهدیدی جدی است و دورهمی‌های خانوادگی، در صدر عوامل ابتلا‌های دسته جمعی قرار دارد.

ویروس کرونای انگلیسی؛ نسخه ای جهش یافته، از ویروس کرونای قبلی !

این ویروس جدید تا ۷۰ درصد، سرعت انتشار بیشتر و آسان تری دارد و به شدت هم، عفونی است.
در انگلیس ، دولت جانسون، سطحی فراتر از سه سطح تعیین شدهء قبلی، تعیین کرده و در پایتختِ ۹ میلیون نفری و دَه ها شهرِ دیگرِ انگلیس به اجرا گذاشته است.
 
سطح چهار محدودیت های کرونایی ، مشابه قرنطینه است و افراد فقط برای انجام امور ضروری، اجازه خروج از خانه را دارند و همه فعالیت های غیر ضروری هم، تعطیل شده است.
 
دولت، رفت و آمد در مناطق با محدودیت های سطح چهار کرونایی را هم، ممنوع کرده است . 

جهان ، در حال بستن درهای خود به روی انگلیس است ، تا کرونای انگلیسی نگیرد!

کمتر از ۴۸ ساعت از رسانه ای شدن شیوع ویروس انگلیسی ، حالا ، بیش از ۴۰ کشور جهان ، مرزهایشان را به روی انگلیس بستند. همچون ، آلمان، فرانسه، ایتالیا، لهستان، لیتوانی، لاتویا، استونی ،کانادا، هنگ کنگ، سوئیس، هلند، رومانی، جمهوری بلژیک ، فنلاند ، جمهوری ایرلند ، جمهوری چک ، هند ، ترکیه و ایران، اردن و روسیه و عمان.

آشفتگی در جابجایی مسافر و کالا در انگلیس / نشانه ای از افزایش نگرانی ها درباه کمبود کالا ! 

در جابجایی مسافر و کالا در انگلیس آشفتگی به وجود آمده است. آنچه موضوع را جدی می کند، بحث تبعات اقتصادی آن است.  خبری که علاوه بر هجوم مردم به مبادی خروجی ، مانند فرودگاه ها ، برای فرار از انگلیس، باعث هجوم عده ای دیگر از مردم ، به فروشگاه ها برای خرید مواد غذایی و دارویی هم شده است.
 
به این نگرانی ها ، انتشار تصاویر صف طولانی کامیون ها و تریل های انگلیسی در مرز با فرانسه را هم باید اضافه کرد ، که تا کنون بر اساس خبرها ، به بیش از ۳۰ کیلومتر رسیده است. کامیون هایی که اغلب حاوی مواد غذایی و سبزیجات تازه است.
همه اینها بعد از ان بود که از پریروز خبر همه گیری ویروس جهش یافته در انگلیس درز کرد.
 
آلمان هم که این روزها ، از آمار بالای قربانیان کرونایی، تا بیش از ۸۰۰ نفر در روز هم خبر داده است ، فعلا می گوید ، موردی از این ویروس جهش یافته ، نیافته، هر چند وحشت از ورود ویروس جهش‌یافته کرونا به آلمان، فضای فرودگاه‌های این کشور را از نیمه شب متشنج کرده است.
 
فرانسوی هایی که دقایقی قبل از بسته شدن کامل مرزها خود را از انگلیس به فرانسه رسانده اند، هم از هجوم مردم به آخرین قطارها، و عجله مردم ، می گویند. هر چند وزیر بهداشت فرانسه گفته : بعید نیست کرونای انگلیسی به فرانسه هم رسیده باشد.
 
بسیاری از کشورها ، تصمیم به قرنطینه ۱۰ تا ۱۵ روز مسافرانی گرفته اند که از انگلیس وارد کشورشان شوند.
 
البته آمریکا که تا کنون بیشترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی را داشته ، هنوز تصمیمی درباره توقف پروازهایش ، از انگلیس ، نگرفته، و این خود منفذی برای دور زدن محدودیت ها شده است.
 
اعضای کابینه انگلیس که یک روز قبل از درز اطلاعات این ویروس جهش یافته، جلسه مخفیانه ای برای مهار آن داشتند، در جلسه ای، در حال تصمیم گرفتن درباره اوضاع از کنترل خارج شده کرونا هستند. خصوصا که نیم نگاهی باید به خروجی تصمیم های جلسه اضطراری امروز کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته باشند.

لغو ۲  هفته ای همه پروازها بین ایران و انگلیس   

اما در پی شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونای انگلیسی، با درخواست وزیر بهداشت از وزارت راه و شهرسازی، همه پروازها بین ایران و انگلیس برای ۲ هفته لغو شد.  وزیر راه همچنین پیرو نامه وزیر بهداشت همه مسافران دو هفته گذشته از مبدا اروپا به ایران نیز ردیابی و آزمایش خواهند شد. 
 
تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در جهان، به ۷۷میلیون و ۲۷۵ هزار نفر رسید
کرونا تاکنون ، جان یک میلیون و ۷۰۲ هزار نفررا گرفته است .
 
در آمریکا ؛ که هم از نظر ابتلا به کرونا و هم، مرگ و میر براثر این بیماری ،در صدر جهان است، با مرگ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر،​ آمار جان باختگان به ۳۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسید.
 
به علت پُرشدن تخت بیمارستانها ، بیماران در راهروها و چادرها بستری شده اند . کرونا در زندان های آمریکا هم، بیداد می کند، طوری که دستکم ۲۷۵ هزار زندانی در سراسر امریکا به ویروس کرونا آلوده شده و بیش از ۱۲۰۰ نفر، فوت کرده اند.
 
در ایالت های داکوتای جنوبی، کانزاس و آرکانزاس، بیش از نیمی از زندانیان، به ویروس کرونا آلوده شده اند. کنگره آمریکا، بالاخره پس از 5 ماه کشمکشِ سیاسی، بین کاخ سفید و مجلس نمایندگان، بستهء حمایتِ مالیِ بیکاران و واحدهای تولیدی را که بر اثر کرونا تعطیل شده اند، تصویب کرد. 

آقای روحانی: تدوین و اجرای قانون حقوق شهروندی از دستاوردهای دولت

رئیس جمهور در نشست حقوق اساسی و شهروندی ، با طرح برخی نظرهای حقوقی اش، از جمله اینکه، اجرای قانون اساسی در همه دستگاه ها، نظارت بر کار وزیران و تعیین خط مشی اداره کشور، صرفا از اختیارات رئیس جمهور است، از حقوقدان ها خواست: این نظرها را، با استناد به قانون اساسی، بررسی کنند.
 
آقای روحانی، تدوین و اجرای قانون حقوق شهروندی را، از جمله دستاوردهای دولت دانست و گفت: دولت سعی کرده، حقوق ملت ایران را، در داخل و خارج حفظ کند؛ درعرصه بین الملل، با مواردی مثل برداشت یکسان از مخازن مشترک گازی و نفتی، و در امور داخلی با خدماتی مثل تحول سلامت، آب، برق گاز رایگان و خدمات گسترده به روستاییان سعی در حفظ حقوق ملت ایران کرده است.   
رئیس جمهور در این نشست ، از ۱۰ عنوان کتاب در زمینه حقوق شهروندی، قانون اساسی و تمبر ویژۀ قانون اساسی، رونمایی کرد. 

دستور رئیس دستگاه قضا برای پیگیری خواسته های به حقِ پرستاران تا تحقق

رئیس قوه قضائیه، در نشست این هفتهء شورای عالی قضایی،​ به سازمان بازرسی دستور داد، همه خواسته های به حقِ جامعه پرستاری را، تا تحقق آن، پیگیری کند.
 
سخنگوی قوه قضائیه هم، از هماهنگی با ستادکرونا و وزارت بهداشت، برای از سرگیری سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

دستگیری گردانندهء سایت و کانالهای اِخلال در بازار ارز

دادستان تهران خبر داد: ​44 گردانندهء سایت و کانالهای اِخلال در بازار ارز، دستگیر شدند.
بگفته آقای القاصی مهر، بانک مرکزی، برخورد دادستانی با اِخلالگران ارزی را، موثر؛ و باعث کاهش نرخ ارز و سکه دانسته است.
 
درحالی که معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در فضای مجازی، از ارسال اطلاعات ۷۰ هزار قماربازِ شناسایی شده، با سامانه کشف جرایم مالیِ شبکه پرداخت، به دستگاه قضایی خبر داد، دادستان تهران، تشکیل کارگروه ویژهء مقابله با سایت های قمار و شرط بندی را رسانه ای کرد.
 
آقای القاصی مهر، درباره پرونده تخلفات بانک دِی هم گفت: گروه موسوم به خونه به خونه، بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلاتِ بی ضابطه، به اسم ۱۱ شرکت، گرفته و در این پرونده تاکنون، ۹ مدیرسابق بانک دی و ۴ متهم شرکتهای گیرندهء تسهیلات، دستگیر شده اند و پرونده آنها با کیفرخواست به دادگاه رفته است.

جلوگیری از حاشیه نشینی در کلان شهر‌ها، از مهمترین وظایف دستگاه‌ها

معاون اول رئیس جمهور، با ابراز نگرانی از مهاجرت روستاییان به شهرها و مواجهه با پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ, گفت: جلوگیری از حاشیه نشینی در کلان شهر‌ها، از مهمترین وظایف دستگاه‌هاست.
 
آقای جهانگیری، در نخستین جلسه شورای عالی عشایر و توسعه روستا، خاطر نشان کرد : امروز حدود ۱۱  میلیون نفر، در حاشیه شهرهای کشور زندگی می کنند که موضوعی نگران کننده است .
 
معاون اول رئیس جمهور افزود : باید با برخورداریِ روستاییان و عشایر از امکانات مناسب ، شرایطی به وجود آوریم که مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق بیفتد و این مهم، می تواند با برنامه ریزی، ‌ایجاد یکپارچگی از طریق شورای عالی عشایر و توسعه روستایی اتفاق بیفتد.

محتکران زمین های صنعتی

برخی واحدها در شهرک های صنعتی، با گرفتن زمین های ارزشمند، برای راه اندازی واحدهای صنعتی، کار و تولید را، رها کرده اند و فقط زمین را، نگه داشتند و این، برای واحدهای تولیدی مجاور که نیاز به زمین ، برای توسعه فعالیت دارند، دردسر ساز شده است. خانم نجاتی ، این مشکل رو در آمل پیگیری کرده است. گزارش تولید شده را در این بخش خبری مشاهده کنید . 

امنیت، معیشت، انتخابات و مقابله با کرونا ؛ اولویت های وزارت کشور

وزیر کشور تاکید کرد : امنیت، معیشت، انتخابات و مقابله با کرونا ؛ اولویت های وزارت کشور، تا پایان کار دولت است.
آقای رحمانی فضلی، در نشست ویدئو کنفرانسی با اُستاندار، معاونان، مدیران کل، فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان افزود، مقابله با افزایش قیمت کالاها و تلاش برای تحقق قیمت های واقعی، مصداق بارز کمک به معیشت مردم است و با همین رویکرد، مسئولان استانی، باید از هرگونه کمک برای بهبود معیشت مردم غفلت نکنند.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه امنیت همهء مردم و جامعه باید حفظ شود، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی وظیفه دارند با کسانی که خلاف امنیت جامعه عمل می کنند، در چارچوب قانون برخورد کنند.

امنیت مردم، خط قرمز پلیس

فرمانده نیروی انتظامی، با تاکید بر اینکه امنیت مردم، خط قرمز پلیس است، هشدار داد، پلیس با مُخِلان امنیت، مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

بهره برداری از ۸۹ طرح راه آهن کشور

این طرح حها با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیدکه  شامل ۷۷ طرح در حوزه خدماتِ ساختمان و ایستگاهی و ۱۲ طرح در حوزه فنی و زیربنایی است. ارزش این طرح ها به ارزش ۲۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

کاهش نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ضروریست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان دهمین جلسه شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزش و پرورش گفت: نسبت استاد به دانشجو هم اکنون یک به ۹۳ است که باید حداقل یک به 25 شود و دانشگاه های برتر در تلاشند این رقم را به یک به ۲۰ برسانند.
 
نحوه گذراندن اوقات فراغت موضوع دهمین جلسه شورای عالی نظام آموزش کشور بود. در این نشست با استناد به نتایج گزارش موج سوم پیمایش سبک زندگی توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ، اعلام شد: درصد مخاطبان رسانه ملی رشد داشته اشت و به طور متوسط افراد ۳ ساعت در روز برنامه های رسانه ملی را تماشا می‌کنند.

تقویت همکاری ایران و روسیه ،راهکار خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم ها

وقتی آمریکا تحریم‌هایی را به ایران و روسیه تحمیل کرده، تقویت همگرایی و همکاری دوکشور، بسیار مهم و تاثیرگذار است.
این را وزیر نفت کشورمان، در دیدار با وزیر انرژی روسیه و معاون نخست وزیر روسیه در مسکو گفت و به عنوان راهکاری برای خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم ها، خواستار تعمیق و تقویت همکاری نزدیک و تنگاتنگ در حوزه نفت و انرژی ، بین دو کشور شد.

وزیر خارجه چین: تنها راهِ امریکا، بازگشتِ بدون پیش‌شرط به برجام توأم با لغو فوریِ تحریم ها

سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید: بازگشت آمریکا به عنوانِ ناقض برجام فقط روی کاغذ نیست و هم آمریکا و هم طرف های دیگر باید به طور کامل تعهداتشان را اجرا کنند تا ایران به برجام بازگردد .
 
آقای خطیب زاده بار دیگر، لازم الاجرا بودنِ قانونِ اخیر مجلس درخصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریمها را به اروپایی ها گوشزد کرد.
وزرای خارجه کشورهای ۱+۴ و ایران در نشست مجازی برجام؛ دورنمایی برای بازگشتِ احتمالی امریکا به برجام را بررسی کردند، موضوعی که وزیر خارجه چین در واکنش به آن گفت: تنها راهِ امریکا، بازگشتِ بدون پیش‌شرط به برجام توأم با لغو فوریِ تحریم هاست. 

سیاست دموکرات ها و جمهوری خواهِان آمریکا ؛ کاهش فشار بر ایران نبوده است

بسیاری از کارشناسان معتقدند، در راهبُردهای سیاست خارجی، دو حزبِ دموکرات و جمهوری خواهِ آمریکا، تکمیل کننده اند و سیاست هیچکدام، کاهش فشار بر ایران نبوده است. یکی از استنادات این کارشناسان، این است که دولت دموکراتِ اوباما، رِکوددار وضع بیشترین و پیچیده ترین تحریم ها علیه ایران بوده است.

سدِ پدافندی یمن، پهپاد جاسوسیِ سعودی را سرنگون کرد

بگفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن؛ یگانهای پدافندی ارتش این کشور موفق شدند، پهپادِ سی اِچ-۴ نیروی هواییِ عربستان را در آسمانِ استان مأرب منهدم کنند.
 
آنگونه که یحیی سریع خبر داده؛ عملیات انهدامِ این پهپاد، با دوربین‌های فیلم برداری، مستندسازی شده. اواخر مرداد ماه اخیر بود که پدافند هوایی ارتش یمن توانست یک فروند پهپاد جاسوسیِ سعودیها از نوعِ آر-کیو ۲۰ را در منطقه مرزیِ حَرَض، منهدم کند.

حمله راکتی به سفارت امریکا در پایتخت عراق

در این حمله که با شلیک حدود یازده راکت انجام شد، صدای آژیرِ خطر در منطقه سبزِ بغداد به صدا درآمد. 
درپیِ این حمله، سامانه پدافندیِ سی رَم، مستقر در سفارت آمریکا فعال شد و راکتهای شلیک شده را رهگیری کرد. برخی منابع، از پرواز بی درنگ هواگردهای جاسوسیِ امریکایی در آسمان بغداد خبر دادند.
 
گفته می شود؛ فرانک مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی تروریستهای امریکا در منطقه موسوم به سِنتکام هم، هنگام این حمله، در محل سفارتخانه حضور داشته.
 
بگفته منابع محلی؛ این حمله راکتی، تنها به دیوارهای چند ساختمانِ سفارت خسارت زده و هیچ تلفات جانی نداشته است.
 
در ادامه، وزیرخارجه امریکا تلاش کرد این حمله را به گروههای مقاومت نسبت دهد، اما تقریبا همه یگانهای مقاومتِ عراق، بلافاصله، با ردِ این قبیل حملاتِ بی هدف و بی تاثیر، آنرا خطری برای جان غیرنظامیان عراقی دانستند و خواستارِ دستگیریِ عوامل آن شدند.
 
امریکا تلاش می کند با فضاسازی در خصوص این قبیل حملات از منابعِ نامعلوم، قانونِ اخراج نظامیانش از عراق را به حاشیه ببرد.

انفجار در کابل افغانستان با هشت کشته و ۱۵ زخمی

زنان و کودکان هم در میان قربانیان این حادثه بودند. همچنین انفجار انتحاری در شهرستان « پغمان » استان کابل دستکم یک کشته برجای گذاشت .
 
پلیس کابل اعلام کرد : عامل انتحاری کمربند مملو از مواد منفجره خود را نزدیک مسجدی در شهرستان « پغمان » در غرب شهر کابل منفجر کرد که براثر آن یک غیرنظامی کشته شد.
 
این چهارمین انفجار در کابل است که در شبانه روز گذشته به وقوع پیوست براثر این انفجارها دهها تن کشته و زخمی شدند.

نصب نیروگاه های خورشیدی کوچک در روستاهای در خراسان رضوی

بیش از ۵۲۰ نیروگاه خورشیدی کوچک، در ۷۵ روستا در خراسان رضوی، نصب و راه اندازی شد.
 
ساکنان برخی مناطق خراسان رضوی، از جمله نیشابور و روستاهای اطرافش، بیشترین بهره را از انرژی باد و نور خورشید برده اند. خرید تضمینی ۲۰ سالهء برق از مشترکان برای تحقق شعار هر پشت بام یک نیروگاه، انگیزش خوبی برای روستاییان این مناطق، ایجاد کرده است.

بارندگی های پربرکت و رونق کشاورزی در کشت پاییزه  

بارندگی های پربرکت نیمه دوم امسال ، باعث شده کشاورزان گلستانی بدون نیاز به آبِ چاه، کشت پاییزه خوبی داشته و منتظر برداشت محصولات پربار باشند.
 
ذخیره سدهای گلستان هم تا این وقت سال وضع خوبی دارد و قرار است با آبیاری نوین ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی گلستان با آبیاری نوین زیر کشت برود.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha