خبر «افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعداد‌های برتر» را در خبر ۲۲ شبکه ۳ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۰۸:۱۳

همدلی راه حل مشکلات مردم؛ تاکید سران قوا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، چگونگی اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی بررسی شد.
 
رئیس جمهور در این جلسه، رایگان کردن آب، برق و گاز برای اقشار ضعیف جامعه را درجهت تاکیدات رهبری خواند و گفت: این اقدام، علاوه بر کمک به این اقشار، الگوی مصرف را در کشور اصلاح می کند.
 
آقای روحانی از سران سایر قوا هم خواست در زمینه ارتقا و امنیت سرمایه گذاری به دولت کمک کنند. رئیس قوه قضائیه هم در این جلسه، درباره موضوع واگذاریهای شرکتهای دولتی و تاثیر آن در ایجاد رونق تولید گفت: با اصلاح ساختار واگذاریها می توان، اعتمادسازی موثری در میان صاحبان سرمایه و علاقمندان به تولید ایجاد کرد.
 
رئیس مجلس هم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هماهنگی سران قوا در موضوعات مختلف کشور گفت: نمونه این همکاری، کمکهای حمایتی برای مردم است که با همکاری دولت و مجلس به سرانجام رسید.
 
در این جلسه همچنین دبیرخانه شورا، گزارشی از ابلاغ محورهای چهارده گانه بیانات و دستورات رهبرمعظم انقلاب به دستگاههای اجرایی مرتبط ارائه کرد.

بهره برداری از طرح های راه آهن

هشتاد و نه طرح راه آهن کشور، با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر راه به بهره برداری رسید.
این طرحها شامل دوازده طرح در حوزه فنی و زیربنایی، به ارزش دویست وبیست ویک میلیارد تومان و ۷۷ طرح در حوزه خدمات ساختمان و ایستگاهی به ارزش پنجاه وشش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح شبکه ریلی کشور است.

بیمه تامین اجتماعی رایگان یک و نیم میلیون روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، از بیمه تامین اجتماعی رایگان یک و نیم میلیون روستایی خبر داد و گفت: هزینه بیمه این روستاییان را دولت، صددرصد پرداخت می‌کند.

افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعداد‌های برتر

بنابراعلام بانک مسکن، وام خرید مسکن برای نخبگان و استعداد‌های برتر کشوری، با افزایش بیست درصدی نسبت به پارسال، امسال سیصدمیلیون تومان شد. 

سامانه هوشمند، شناسایی قمار و شرط‌بندی 

بگفته معاون فناوری بانک مرکزی، اطلاعات هفتادهزار قمارباز فعال شناسایی شده در سامانه هوشمند، به مرجع قضایی ارسال شد. با راه اندازی درگاه های هوشمند، موارد قمار و شرط‌بندی در زمانی کوتاه و به صورت خودکار شناسایی و به دستگاه قضا معرفی می شود.

حل صددرصدی مشکل تامین نهاده های دامی / حل مشکل مرغ و تخم مرغ بزودی

دبیر ستاد تنظیم بازار، از حل صددرصدی مشکل تامین نهاده های دامی در کشور خبرداد و گفت: برای افزایش تولید جوجه یک روزه، مرغ و تخم مرغ، با تصمیماتی که گرفته شده بزودی، روند قیمت‌ این محصولات را کاهش خواهد داد.

ادامه شیب نزولی موج سوم ابتلا به کرونا/ لغو پرواز‌های انگلیس در پی شیوع کرونای انگلیسی

با ادامه شیب نزولی در موج سوم ابتلا به کرونا، پس از اعمال محدودیتهای کرونایی در کشور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: دویست و پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و دویست وچهل وسه شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.
 
همزمان با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در انگلیس و چهار کشور دیگر اروپایی، وزیر راه از لغو دو هفته ای پرواز‌های رفت وبرگشت انگلیس، به مدت دو هفته خبرداد.
 
وزیر بهداشت هم بر ضرورت بررسی دقیق مسافران از مبدا انگلیس به مقصد ایران، قرنطینه و مراقبت کامل از آنان و تشدید نظارتها و گرفتن آزمایش کووید19در همه مبادی ورودی هوایی، بخصوص پروازهای از مبدأ کشورهای اروپایی، تاکید کرد. 
 
در پی سخنان وزیر بهداشت انگلیس درباره شیوع گونه جدید ویروس کرونا ، دولت انگلیس محدودیت های شدیدی در مناطق آلوده به این گونه جدید ویروس اجرا کرد.

پیگیری امتیازات پرستاران، تا رسیدن به همه حقوق 

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی، به رئیس سازمان بازرسی دستور داد تا رسیدن به همه حقوق و امتیازات پرستاران، موضوع را پیگیری کند. .
 
رئیسی در این جلسه همچنین، دادستان تهران، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده تخلفات بانک دی گفت: در این پرونده، نه نفر از مسئولان وقت بانک دی و چهار نفر از مدیران شرکت‎‌های دریافت ‎کننده تسهیلات، دستگیر شده اند؛ که کیفرخواست آنان به دادگاه ارسال شده و به صورت ویژه درحال رسیدگی است.
 
آقای القاصی همچنین با اعلام تشکیل کارگروه ویژه برای برخورد با عوامل اخلال در بازار سکه، طلا و ارز، از دستگیری ۴۴ نفر از مدیران سایت ‎ها و کانال‎های فعال در این زمینه خبر داد.

آسمان بیشتر استانهای کشور، صاف و بدون بارش ، از فردا

به پیش بینی هواشناسی، از فردا آسمان بیشتر استانهای کشور، صاف و بدون بارش و آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت هم با افزایش غلظت آلاینده ها همراه است. هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از پس فردا خبر داد.

تاکید بر تداوم ضرورت اجرای کامل و موثر برجام

وزرای خارجه کشور‌های ۱+۴ در پایان نشست غیررسمی و مجازی خود، در بیانیه‌ای، بر تداوم ضرورت اجرای کامل و موثر برجام و همچنین ادامه گفتگو‌ها برای تضمین اجرای کامل آن از سوی همه طرفها تاکید کردند.

تحویل باغی با ته ستون تاریخی دوره هخامنشی در روستای حصار به میراث فرهنگی 

بنابر اعلام فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس، مالک باغی در روستای حصار این استان، یک قطعه ته ستون تاریخی دو طبقه را که پایه ستون و ساقه آن متصل به هم هستند؛ تحویل میراث فرهنگی این استان داد.
 
این ته ستون تاریخی، به مجموعه جهانی تخت جمشید انتقال داده شد. پیش بینی میشود این ته ستون در ابعاد تقریبی ۵۰×۵۰ به ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر متعلق به دوره هخامنشی باشد.

اشتغال برای بانوان در زندان ها 

بنابر اعلام سازمان زندانها، ۳ درصد از محکومان زندان‌ها، ​زنان هستند که برای ۳۰ درصد از آن‌ها، ​شغل ایجاد شد.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha